Wiele firm z sukcesem wykorzystuje kanał mobile do wspierania sprzedaży i komunikacji z klientami. Według raportu “Komunikacja SMS w Polsce”, prawie połowa Polaków chce otrzymywać oferty promocyjne za pośrednictwem SMS-ów. Jak najlepiej wykorzystać współczesne możliwości SMS marketingu? Koniecznie przeczytaj ten artykuł, by zwiększyć konwersje w swoim sklepie!

Najszybsza droga dotarcia do klienta? SMS!

Większość wiadomości SMS odczytywanych jest w ciągu 90 sekund od ich dostarczenia (dane: CTIA.org). Brzmi niewiarygodnie? Przypomnij sobie, ile czasu zajmuje to Tobie. Dodajmy do tego jeszcze wskaźnik otwieralności (open rate) na poziomie 98% i otrzymujemy perfekcyjne narzędzie do komunikacji z klientami. To m.in. dlatego SMS jest tak często wykorzystywany podczas zawiadamiania o sezonowej wyprzedaży czy obniżce cen.

Co m.in. możesz komunikować poprzez SMS?

  • informacje transakcyjne: status dostawy, zmiana terminu dostawy;
  • informacje o akcjach promocyjnych i rabatach;
  • komunikacja ważnego wydarzenia;
  • indywidualny kod rabatowy (link śledzący);
  • wiadomości wykorzystujące scenariusze automatyzacji,
  • i wiele innych.

Poza tym, warto stosować komunikację SMS, kiedy zależy Ci na szybkiej reakcji odbiorcy. Przykładowo, organizowany przez Ciebie konkurs właśnie dobiega końca? SMS przypominający, że zostały tylko 2 dni na wysłanie zgłoszenia, będzie strzałem w dziesiątkę. Nadchodzi niehandlowa niedziela”, a z usług Twojej firmy można korzystać bez ograniczeń? Wykorzystaj tę przewagę. Ponadto, jeżeli teraz Twoim głównym kanałem kontaktu są mailingi – to świetna wiadomość, gdyż SMS jest ich najskuteczniejszym uzupełnieniem.

jaki kanał komunikacji marketingowej preferuja polacy

RCS na horyzoncie

Stoimy u progu rewolucji, którą jest technologia RCS – innowacyjne rozwiązanie wprowadzane we współpracy Google i operatorów komórkowych, pozwalające na interaktywną komunikację z odbiorcami. Dzięki tej technologii marki mogą dowolnie angażować odbiorców w komunikację z wykorzystaniem m.in. rich media, interaktywnej mapy czy sugerowanych wariantów produktów. RCS już teraz podbija świat, natomiast realny termin wdrożenia go w Polsce to pierwszy kwartał przyszłego roku. Operatorzy już teraz prowadzą testy tego rozwiązania.

rcs w polsce zobacz charakterystyke

Biedronka udowadnia, że zna się na rzeczy

Na RCS przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać, ale już teraz możesz połączyć angażującą formę promocji i wyróżnić się wśród licznych materiałów konkurencji.

 

przyklad interaktywnego sms od biedronki

 

SMS-a o powyższej treści otrzymali rankiem 10 kwietnia wszyscy klienci, którzy są zarejestrowani w programie lojalnościowym Moja Biedronka. Sieć dyskontów z okazji 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości przygotowała specjalną akcję, jakiej nie zrobiła dotychczas żadna sieć sklepów. Ale co w największej mierze zadecydowało o sukcesie tej kampanii?

Biedronka umiejętnie wykorzystała 2 możliwości:

  1. Połączenie jednego z najefektywniejszych kanałów promocji, jakim jest SMS, ze skuteczną, interaktywną treścią ukrytą pod linkiem, która pozytywnie wyróżnia się na tle reklam tekstowych.
  2. Zamieszczenie w wiadomości linku do stworzonego w celach promocji landing page’a. Stronę specjalnie zbudowano w taki sposób, aby nic nadmiernie nie rozpraszało użytkownika przed dostrzeżeniem, a następnie wysłuchaniem komunikatu dźwiękowego.

 

Lepiej niż reklama telewizyjna?

Przeprowadzenie kampanii SMS, przy wykorzystaniu profesjonalnej platformy, pozwala na szczegółową analizę efektów. Taka promocja to także ponadprzeciętna wartość wskaźnika CTR (współczynnik klikalności), niemożliwa do osiągnięcia reklamą innym kanałem. Zauważmy, że koszt dotarcia do wyselekcjonowanych odbiorców jest w tym przypadku znacznie niższy niż przy wykorzystaniu innych, tradycyjnych mediów, z ROI mogącym sięgać nawet kilku tysięcy procent.

jak zwiekrzyc wskazniki OR i CTR? Pobierz e-book

Sukces kampanii Biedronki

Kampania, którą przeprowadziła Biedronka, pozwoliła firmie dotrzeć do osób, do których trudno byłoby trafić kanałem internetowym z uwagi na demograficzne czy behawioralne uwarunkowania. Dzięki wiadomościom SMS, które nie były ograniczone limitem i formą treści, firma mogła dużo niższym kosztem udostępniać reklamy na miarę tych telewizyjnych czy radiowych, wciąż korzystając ze wszystkich zalet SMS-ów. Najważniejsze z nich to dotarcie do konkretnej grupy odbiorców, pozyskanie szczegółowych danych oraz wyselekcjonowanie leadów do przyszłych kampanii.

Interakcja? Marka Douglas skutecznie wykorzystuje MMSy

Ta prestiżowa perfumeria do komunikacji z klientami używa wielu różnorodnych kanałów, a wśród nich atrakcyjnych dla użytkowników i angażujących MMSów. Prowadzi w ten sposób 3 rodzaje kampanii:

  • systemowe – cykliczne, np. bon urodzinowy;
  • automatyczne – wysyłane na podstawie wyzwalaczy (np. welcome, up-sell);
  • okazyjne – jednorazowe lub sezonowe, np. nowość w ofercie.

MMS daje markom szersze niż SMS możliwości interakcji z użytkownikami i pozwala zawrzeć w komunikatach lepiej zapamiętywalne treści. Badanie skuteczności tego kanału komunikacji wykazało, że MMS doskonale wspiera inne kanały komunikacji.

Możliwości SMS-a na miarę naszych czasów

Nie znamy dokładnej daty pojawienia się technologii RCS w Polsce, dlatego marki wzbogacą swoją komunikację z klientami stosując najlepsze na ten moment rozwiązania. Jednym z nich jest SMS PRO PLUS dostępny w REDLINK. Ten typ wiadomości pozwala maksymalnie wykorzystać synergię potencjałów SMS marketingu i różnorodnych multimedialnych treści. Nie tylko umożliwia markom zaangażowanie klientów, ale też pozwala na zaawansowane śledzenie działań odbiorców.

 

interaktywny sms na telefonie i tablecie od biedronki

 

Jakie korzyści posiada SMS PRO PLUS?

  • zniesienie ograniczeń, jakie posiada tradycyjna wiadomość tekstowa – przede wszystkim limit znaków. Pod linkiem może kryć się dowolny przekaz – dedykowany landing page, video, treść audio itp.;
  • szeroki zasięg– taka wiadomość będzie mogła zostać otworzona na każdym telefonie z dostępem do internetu, zachowując bogactwo treści;
  • wsparcie koncepcyjne, graficzne oraz techniczne zapewnione przez ekspertów REDLINK;
  • niezawodna infrastruktura

Jesteś gotowy na rewolucję w SMS? Daj nam znać! Jeżeli chciałbyś dowiedzieć się więcej o kampaniach sprzedażowych SMS, skontaktuj się z nami.
bezplatna wysylka email do 2500 kontaktow

Dodaj komentarz