Ten rok obfitować będzie w kolejne duże zmiany w handlu, czego głównym przykładem będzie zamknięcie sklepów w niektóre niedziele. 11 marca będzie pierwszym takim dniem, w którym 85% Polaków nie będzie mogło zrobić zakupów – tylu bowiem wybiera się na nie w niedziele. Wprowadzony zakaz z pewnością będzie miał wpływ na obroty w handlu detalicznym. Jak największe sieci sklepów zadbają o to, aby klienci nie wydali mniej na zakupy w ich placówkach? Większość z nich wykorzysta skuteczne komunikaty SMS.  

 

Wiadomości SMS zwiększą sprzedaż sieci handlowych

Bardzo dobrym sposobem na uniknięcie spadku sprzedaży z powodu zakazu handlu w niedziele jest wykorzystanie komunikacji SMS w kontakcie z klientami. Wiadomość przypominająca o tym, że warto zrobić zakupy już w piątek lub sobotę będzie strzałem w dziesiątkę, biorąc pod uwagę fakt, że do zmian Polacy muszą się jeszcze przyzwyczaić. Dzięki komunikacji SMS, trafiającej do użytkowników niezależnie od ich wieku czy dostępu do Internetu, sieci handlowe uzyskają większy ruch w placówkach w trakcie dni poprzedzających zakaz handlu, a także bezpośrednio po nich. Przykładowo, najemcy w centrum handlowym na jednym z warszawskich osiedli mogą skutecznie zachęcić swoich klientów poprzez SMS do skorzystania z promocji i zrobienia zakupów już rano w sobotę, dzięki czemu utrzymają obroty na dotychczasowym poziomie i unikną utraconych sprzedaży, które zwykle nastąpiłyby w niedzielę.

mockupb

Biedronka potrafi komunikować się z klientami poprzez SMS

Sieć dyskontów Biedronka udowadnia, że umie wykorzystać potencjał wiadomości SMS i pomaga swoim klientom w zakupach. W ubiegłą niedzielę posiadacze zarejestrowanej karty Moja Biedronka otrzymali poniższe wiadomości:

Niedziela wolna od handlu – jakie informacje zawrzeć w SMSie?

  1. Klient może otrzymać z wyprzedzeniem informację, czy w najbliższą niedzielę zrobi zakupy w danej sieci handlowej.
  1. W związku z powyższym, można zachęcić klienta do zrobienia zakupów wcześniej – w piątek lub sobotę poprzedzające zakaz handlu.
  1. Twój sklep w piątek lub sobotę poprzedzające zakaz handlu jest otwarty dłużej? Świetnie! Poinformuj o tym klientów, gdyż masz niemal stuprocentową pewność, że informacja zostanie przez nich odczytana.
  1. Jesteś właścicielem sklepu, który prowadzi również sprzedaż internetową? Możesz wykorzystać prawo na swoją korzyść i wysłać przypomnienie o możliwości składania zamówień online także w niedzielę – dla wielu osób będzie to jedyna opcja na zrobienie obowiązkowych zakupów i dokonają ich właśnie na Twojej stronie.
  1. Jeśli jesteś właścicielem placówki, której zakaz handlu nie dotyczy, możesz skomponować wiadomość w taki sposób:

mockupkino

Możesz też zainspirować się innym przykładem:

 

przyk000

To w końcu które niedziele są handlowe?

Zgodnie z ustawą, w 2018 roku sklepy będą czynne tylko w pierwszą i ostatnią niedzielę miesiąca. W 2019 roku sprawa mocniej się skomplikuje, jako że zakaz będzie jeszcze bardziej rygorystyczny – zakupów będzie można dokonać jedynie w ostatnią niedzielę miesiąca. Od 2020 roku obowiązywał będzie pełny zakaz handlu w niedziele, a sprzedaż będzie dozwolona jedynie w dwie niedziele przed świętami Bożego Narodzenia, jedną przed Wielkanocą oraz w ostatnią niedzielę w styczniu, kwietniu, czerwcu i sierpniu.

Aby nikt nie musiał uczyć się dat zakupowych niedziel na pamięć, zamieszczamy pomocną grafikę, która ułatwi orientację podczas obecnego roku.

zakazhandlugrafika
email2500_poziomo

Dodaj komentarz